کاغذ دیواری بچگانه

انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک

انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک

انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک، اگر به یک سری نکات توجه شود کار ساده ای است. در این مقاله به کلیدی‌ترین نکاتی که باید برای انتخاب کاغذ دیواری کودک به آن توجه کنید، اشاره می‌کنیم. اتاق کودک نیز مانند هر مکان دیگری با توجه به ویژگی هایی که کودک دارد باید طراحی شود. کاغذ دیواری اتاق کودک نیز به عنوان یک ابزار برای دیزاین اتاق او، به زیبایی و القای حس خوب و آرامش به کودک کمک قابل توجهی می‌کند.

این نکته نیز قابل ذکر است که اتاق کودک برای او، باید امن‌ترین و شخصی ترین مکان برای کودکمان باشد. کودک ما در اتاقش بیشترین وقت را میگذراند، بیشترین بازی ها و تخیلات را در این مکان انجام می‌دهد. پس با این حساب، انتخاب رنگ، طرح و نوع کاغذ دیواری بسیار مهم است. به همین دلایل انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک امر مهمی در دیزاین خانه است.

برای خرید کاغذ دیواری با مشاوران نیاز سازه تماس بگیرید……

 

دلیل استفاده از کاغذ دیواری در اتاق کودک

اغلب رسم بر این بود که کاغذ دیواری را برای اتاق پذیرایی و ورودی خانه نصب کنند. اما این روزها با توجه به بافت خانه ها کاغذ دیواری اتاق خواب برای همه اعضای خانواده و نیز برای هر قسمت از خانه حتی اتاق کودک بسیار مرسوم شده است. باید گفت که این کار، نه تنها ابداع بی فایده ای نیست که بسیار برای روحیه کودک در این نوع آپارتمان هایی که در آن سکونت داریم، مفید است.

دلیل استفاده و انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک از جهات مختلف قابل بررسی است. یکی از مهمترین دلایلی که برای اتاق کودکمان به کاغذ دیواری روی آوریم، کنجکاوی فرزندمان در این سن است. او در این سن بسیار کنجکاو است. کنجکاوترین فرد خانه اوست. با این حساب باید طراحی اتاق او نیز طوری باشد که خلاقیت و خصوصیت نوآوری در او شکوفا شود.

یکی از بهترین راهها برای القای حس خلاقیت به کودک این است، کاغذ دیواری هایی انتخاب شود که حس هیجان را در او برانگیخته کند.

نکات کلیدی در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک

برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک باید به چند نکته توجه کرد. در زیر به کلیدی ترین این نکات اشاره میکنیم:

طرح کاغذ دیواری اتاق کودک بهتر است که بیش از اندازه درشت نباشد، این کار اتاق را برای کودک کوچک جلوه میدهد و باعث میشود حس تنگنا به کودک القا شود. اما طرح های ریز و کوچکتر میتواند باعث بروز حس هیجان  و شادی و نشاط به کودک شود. بهتر است طرح ها از طبیعت الهام گرفته شوند.

کاغذ دیواری اتاق کودک بایستی برای فرزندمان ضد آلرژی باشد. این بدان معناست باتوجه به حساسیت کودکتان، نهایت دقت را به خرج دهید تا طرح و رنگ و نوع کاغذ دیواری برای کودک حساسیت زا نباشد.

باتوجه به اینکه معمولاً اتاق آپارتمان ها خیلی بلند نیست، میتوانید از کاغذ دیواری‌هایی که دارای خطوط افقی هستند استفاده کنید، زیرا علاوه بر وسیع جلوه دادن دیوار، به بلندتر نشان دادن آن نیز کمک می‌کند.

 

کاغذ دیواری‌های سه بعدی اتاق کودک

به انواع کاغذ دیواری‌ها نیز دقت کنید. انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک امر مهمی است. کاغذ دیواری سه بعدی یکی از محبوب ترین کاغذ دیواری های کودک است. به خاطر اشکال سه بعدی روی کاغذ دیواری به آن گفته می‌شود.

این نوع کاغذ دیواری ها اشکالی نزدیک به واقعیت را برای ما ایجاد میکنند. باتوجه به واقعی بودن این تصاویر این نوع میتواند گزینه بسیار مناسبی برای کودک ما باشد، زیرا تصاویر منحصربه فرد و زیبا روی آن هیجانات و خلاقیت و تخیل فرزند ما را تحت تاثیر قرار میدهد. کاغذ دیواری های سه بعدی نه تها برای اتاق کودک بلکه برای اتاق پذیرایی و مکان های دیگر خانه میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند.

نکاتی برای سلامت روانی در انتخاب رنگ کاغذ دیواری

با توجه به شرایط سنی کودک و نوجوان و نیز هماهنگی عناصر بصری اتاق کودک مانند پارکت اتاق، پرده، روتختی و کاغذ دیواری انتخاب رنگ برای اتاق کودک بسیار مهم است.

 

رنگ آبی

انتخاب این رنگ سبب کاهش تنش و کندتر شدن ضربان قلب و تنفس کودک می‌شود. این امر همچنین سبب القای حس آرامش و حس عاطفی میشود.

 

رنگ زرد

این رنگ باعث حس شادی و نشاط و نیز گشایش و خوش بینی برای کودک است. البته باید مراقب بود بیش از اندازه از این رنگ استفاده نکنید زیرا که میتواند تنش درونی برای کودک به همراه بیاورد.

 

رنگ قرمز

این رنگ به کودک حس تحریک و عملی کردن ایده های خود را میدهد. اما مانند هر رنگ دیگر، اگر در انتخاب این رنگ زیاده روی شود، موجب اضطراب او میشود. به خصوص رنگ قرمز برای کاغذ دیواری اتاق نوجوان مناسب است، به شرطی که در آن زیاده روی نشد.

رنگ صورتی نماد رنگ لطافت، ملایمت و عطوفت است بهتر است برای اتاق دختران استفاده شود، زیرا استفاده این رنگ برای پسران ممکن است آنها را کمی به سمت و سوی روحیه دخترانه و لطافت سوق دهد. اما رنگ سیاه همانطور که از آن پیداست مبین و القا کننده حس بدبینی و اندوه است.

بهداشت روانی و خواب کودک و نوجوان با توجه به دکوراسیون

یکی از کلیدی ترین نکات برای رعایت بهداشت روانی و خواب اتاق کودک، انتخاب کاغذ دیواری ارزان و مناسب برای اتاق کودک است. از لحاظ روانی بهتر است اتاق کودک و نوجوان بهتر است پرنور و روشن باشد. پرده و موکت هم از نکات مهم دکوراسیون اتاق کودک است که برای سلامت روانی او مؤثر است. بهتر است به انتخاب لوازمی بپردازید که قابل شستشو و ضدباکتریال و ضدآلرژی باشند. رعایت همین نکات ساده بسیار به سلامت روانی کودک شما کمک می‌کند.

 

بهتر است کاغد دیواری متناسب با محدوده سنی کودک باشد.

هماهنگی و همخوانی میان عماصر اتاق مانند پرده، کفپوش و کاغذ دیواری رعایت شود.

در زاویه دید کودک هنگام خواب از طرح های ساده استفاده شود.

کاغذ دیواری حتماً ابل شسشتو و ضدباکتریال باشند.

در قسمتی که کودک بازی میکند، بهتر است از طرح هایی با رنگ شاد استفاده شود.

 

کاغذ دیواری اتاق کودک رنگ آبی

کاغذ دیواری اتاق کودک دخترانه

 کاغذ دیواری اتاق کودک پسرانه

کاغذ دیواری اتاق کودک اسپرت

کاغذ دیواری اتاق کودک سه بعدی

کاغذ دیواری اتاق کودک قیمت

کاغذ دیواری اتاق کودک ساده

کاغذ دیواری اتاق کودک طوسی

کاغذ دیواری اتاق کودک طرح رنگین کمان

کاغذ دیواری اتاق کودک ارزان

 

 

 

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X